СИРИУС
Судска пракса
https://sirius.rs

Околност да управни одбор нема утврђен предлог за избор директора задруге не може да се тумачи као делегација надлежности на релацији управни одбор-скупштина кроз препуштање скупштини да о избору директора задруге одлучи скупштина

Врста: Судска пракса
Sud: Србија: Виши привредни суд   Датум: 11.01.2001 Број: Пж.6093/02
Абстракт:

Задруга.
Управни одбор (члан 37. Закона о задругама) Из списа произлази да је увидом у оригиналну књигу записника са седница скупштине утврђено да је на седници скупштине задруге одржаној 24.05.2002. године потребном већином гласова донета одлука о разрешењу досадашњег директора М. Н, а у складу са његовим захтевом за разрешење.
На основу одлуке управног одбора од 30.5.2002. године у јавном гласилу "Б" од 7.6.2002. године објављен јавни конкурса за избор и именовање директора задруге.
Управни одбор, на седници од 28.6.2002. године, након разматрања молбе јединог кандидата ".ђ.(који није испуњавао услове конкурса), није имао утврђен предлог за избор директора задруге.
Иза тога, на седници скупштине одржаној 12.07.2002. године, након поновљеног гласања, са 21 гласом "за" и 3 гласа "против" усвојена је одлука о избору и именовању Ð. За новог директора.
Управни одбор задруге је на седници од 24.07.2002. године предложио Скупштини да преиспита одлуку о именовању Ð, односно да се укине одлука и поништи конкурс.
Правилно је првостепени суд, доносећи побијано решење, утврдио да нису били испуњени услови из чл. 33. и 34. Закона о упису за тражени упис у судски регистар промене лица овлашћеног за заступање којим се тражи упис директора, а о чему је дао разлоге које прихвати и Виши суд.
Испитујући законитост доношења одлуке која представља исправу за упис у погледу надлежности за њено доношење и у погледу њене сагласности са општим актима субјекта уписа, правилно је регистарски суд нашао да није спроведен прописан поступак за избор директора.
У делокругу управног одбора задруге сагласно одредби члана 37. тач. 41 и 9. Закона о задругама ( "Службени лист СРЈ" 41/96 и 12/98) јесте да припрема предлоге одлука за скупштину задруге и извршава одлуке скупштине, те да обавља и друге послове одређене савезним законом, уговором о оснивању и задружним правилима.
По одредби члана 574 став 1. Задружних правила 33 "Р", ". предвиђено је да директора задруге на предлог Управног одбора именује Скупштина задруге на период од године са могућношћу поновног избора.
У ставу 2. истог члана је регулисано да се предлог Управног одбора утврђује након спроведеног јавног конкурса за избор директора задруге који се расписује у дневној штампи најмање 60 дана пре истека периода на који је изабран директор.
Тако према одредби члана 50. тачка 6. Задружних правила, управни одбор самосталној надлежности расписује конкурс за избор, спроводи поступак и предлаже скупштини избор директора.
У погледу надлежности за доношење одлуке, разграничења делокруга органа задруге подразумевало је дакле и овлашћење управног одбора да након спроведеног јавног конкурса утврди предлог избора директора задруге.
Делегација одлучивања на други орган подразумевала би по природи ствари обавезу верификације таквог одлучивања на првој наредној седници органа у чијој је самосталној надлежности иначе би одлучивање о конкретном питању.
Управо супротно томе, у конкретно случају је управни одбор задруге на седници од 24.7.2002. године предложио Скупштини да преиспита одлуку о именовању Ð, односно да се укине одлука и поништи конкурс.