Štampa Верзија за штампу

При избору кандидата за пријем у радни однос у државним органима, јавним службама и јавним предузећима, уколико су кандидати лица која су у радном односу или су била у радном односу, примењују се критеријуми према редоследу утврђеном у закључку Владе РС од 9.5.2003. године.

Суд: Врховни суд Србије*   Датум: 15.06.2005 Број: Рев.2.34/05
Абстракт:

За оцену законитости одлука о избору ових кандидата потребно је испитати чињенице од којих зависи какви су резултати рада и препорука послодавца у односу на примљеног кандидата и кандидата-тужиоца, јер је овај критеријум, као критеријум из тачке 2, по редоследу испред критеријума социјално-економског положаја из тачке 4.У поступку је утврђено да је тужена Република Србија Министарство за финансије и економију пореска управа Београд, као правни следбеник Републичке управе јавних прихода РС, објавила оглас у дневном листу „Борба“ 24.6.2002. године за попуну слободног радног места за управно надзорне послове на утврђивању аконтационог пореза на приходе од самосталне делатности и то за једног извршиоца под условима наведеним у огласу. На оглас се пријавило 10 кандидата, од којих су 3 испуњавала тражене услове, између њих Ј.П. и тужилац. Директор Републичке управе јавних прихода је 27.8.2002. године донео одлуку о пријему Ј.П. на радно место, образлажући је предлогом директора О. ј. Центра Крагујевац и конкурсне комисије. Одлуком директора од 10.10.2002. године одбијен је приговор тужиоца као неоснован, а одлука о приговору је образложена да су оба кандидата испуњавала услове конкурса и да изборни кандидат има виши степен стручне спреме, а да је при избору узета у обзир чињеница из критеријума у погледу социјално-економског положаја кандидата.Оцењујући законитост одлука туженог нижестепени судови су закључили да побијаним одлукама није образложена примена тачке 7. критеријума социјално-економског положаја из закључка Владе РС од 9.5.2003. године, а да из приложене документације произилази да тужилац и примљени кандидат немају приближно исти социјално-економски положај што је предуслов за примену тачке 8. критеријума. На наведеном закључку заснована је одлука о тужбеном захтеву којом су поништене одлуке туженог о пријему Ј.П. на радно место.Основан је разлог ревизије да због погрешне примене материјалног права чињенично стање није потпуно утврђено.Оцењујући законитост одлука туженог нижестепени судови су се ограничили на испитивање чињеница од којих зависи правилна примена тачке 7. Критеријума за избор кандидата за пријем у радни однос у државним органима, јавним службама и јавним предузећима. Међутим, тачком 3. критеријума, чија је примена наложена закључком Владе Републике Србије од 9.5.2003. године, прописано је да за лица која су у радном односу или су била у радном односу, примењују се критеријуми према редоследу утврђеном у тачки 1, под тач. 2. и 4. Критеријума из тачке 2. је резултат рада и препорука послодавца за лица која су у радном односу или су била у радном односу, а тек под тачком 4. је критеријум социјално-економског положаја, па како се критеријуми примењују према редоследу утврђеном у тачки 1. под тач. 2. и 4. онда је за оцену законитости одлука туженог требало испитати чињенице од којих зависи какви су резултати рада и препорука послодавца у односу на примљеног кандидата и тужиоца, јер је овај критеријум по редоследу испред критеријума из тачке 4. социјално-економског положаја.У поновном поступку суд ће утврдити чињенице на које је указано овим решењем, а од којих зависи правилна примена материјалног права и одлука о тужбеном захтеву.