Odluku o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u gradskoj opštini Zemun ("Službeni list grada Beograda", broj 3/97), donela je Skupština opštine Zemun sa pozivom na član 14. Odluke o opštem uređenju grada, član 13. stav 1. tačka 4. Statuta grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 7/93, 9/93, 9/94, 16/94), i člana 16. Odluke o organizaciji i radu organa opštine Zemun ("Službeni list grada Beograda", br. 20/91, 6/92, 24/94).
Odlukom su uređeni uslovi i način postavljanja i uklanjanja privremenih objekata na teritoriji gradske opštine Zemun (član 1. do 16), način korišćenja privremenih objekata (čl. 16. i 17), nadzor nad sprovođenjem odluke (čl. 18. do 20), kaznene odredbe (čl. 21. i 22) i prelazne i završne odredbe (čl. 23. do 26). Odluka je objavljena u "Službenom listu grada Beograda", broj 3/97 od 22.02.1997. godine, i prema članu 16. Odluke, stupila je na snagu narednog dana od dana objavljivanja.
Pravilnik o tipu, veličini, izgledu i drugim uslovima za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama na teritoriji gradske opštine Zemun ("Službeni list grada Beograda", broj 4/97), doneo je na osnovu čl. 4. i 23. osporene Odluke Izvršni odbor Skupštine opštine Zemun.
Pravilnik je objavljen u "Službenom listu grada Beograda", broj 4/97 od 21.03.1997. godine i prema članu 13. stupio je na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda". Pravilnikom su propisane vrste privremenih objekata, njihova veličina, izgled i uslovi za njihovo postavljanje i korišćenje.
Članom 44. stav 1. Zakona o izgradnji objekata ("Službeni glasnik RS", br. 44/95, 24/96 i 116/97) određeno je da izgradnju i postavljanje pomoćnih objekata i manjih montažnih objekata koji se postavljaju na javnim površinama u naseljenim mestima (kiosci za prodaju različitih vrsta roba i pružanje usluga, postavljanje letnjih bašti, pokretnih tezgi i sl.) obezbeđuje i uređuje opština, odnosno grad, odnosno grad Beograd.
Članom 113. Ustava Republike Srbije (tač. 6, 7. i 8) predviđeno je da opština, u skladu sa zakonom, izvršava zakone, druge propise i opšte akte Republike, čije je izvršavanje povereno opštini, obezbeđuje izvršavanje propisa i opštih akata opštine, obrazuje organe, organizacije i službe za potrebe opštine i uređuje njihovu organizaciju i rad i obavlja druge poslove utvrđene Ustavom i zakonom, kao i statutom opštine.
Članom 118. Ustava utvrđen je položaj grada Beograda tako što je predviđeno da grad obavlja poslove opštine utvrđene Ustavom i poslove koje mu Republika zakonom poveri iz okvira svojih prava i dužnosti (stav 1). Prema stavu 4. ovog člana Ustava, grad Beograd ima statut kojim se određuje koje poslove opštine vrši grad Beograd, a koje gradske opštine u njegovom sastavu.
Na isti način određen je položaj grada Beograda i gradskih opština u čl. 12. i 22. Zakona o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije i lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", br. 47/91, 79/92 i 47/94). Saglasno navedenim odredbama Ustava i zakona, Statutom grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", broj 18/95-prečišćen tekst), određeno je koje poslove vrši grad (član 11), odnosno gradska opština (član 3). Članom 11. tačka 5. navedenog Statuta, predviđeno je, da grad, u skladu sa Ustavom i zakonom, preko svojih organa, utvrđuje uslove i način za podizanje i postavljanje privremenih objekata.
Ni jednom odredbom Statuta grada Beograda, pa ni članom 13. ovog akta, nije predviđeno ovlašćenje da gradska opština Zemun na opšti način utvrđuje uslove i način za podizanje i postavljanje privremenih objekata, već jedino u tački 4. navedenog člana, pored ostalog, predviđa ovlašćenje gradske opštine da u navedenoj oblasti odlučuje u pojedinačnim slučajevima (odlučuje o postavljanju privremenih objekata na javnim površinama-kiosci i manji montažni objekti). Stoga su neosnovani navodi gradske opštine Zemun da je imala ovlašćenje za donošenje osporene Odluke pa je Sud utvrdio njenu nezakonitost.